PROBLEM.. VILA I FRID!



Hejsan allihopa, jag har inte bloggat på senaste tiden för de har varit lite jobbigt med Najda och lea..  Och nu e jag ledsen igen, för hästen på bilden här uppe hette don Giovanni kallades Johan, han var tyvärr tvungen att somna in den 8/12-2014.. Han blev 14 år gammal, och frågar man mig så tycker jag de e en rätt så ung ålder. Ni som vill veta vad som hände, fortsätt läs så ska jag berätta.. Don Giovanni eller "Johan" bröt sitt ena fram ben i boxen, och brutna ben går inte att läka på hästar, eller de går men man kan inte rida hästen oftast igen, och han hade brutit hela benet från bogen till hoven, så hela benet dinglade.. Som ni förstår så hade han skit ont, så tillsammans med veterinären beslutades de att han behövde avlivas, han behövde faktiskt avlivas akut!! Jag kände Johan i ungefär 3 år, förstå då hur de kändes..! Jag har tillockmed gråtit i skolan, och tårarna har bara sprutat, oh jag red aldrig honom. För han va stor häst.. Men man kan älska en häst endå! Johan va speciell.. Nästan lika speciell som Lea! Och han var väldigt snäll, och han var värd att få leva, men nu blev de såhär.. Man brukar säga "Gud valde detta så att en ny föl unge får plats på jorden" Man tänker då "varför just Johan?" Men  nu blev de som de blev, och jag är jätte ledsen, vila i frid Don Giovanni "Johan" 8/12-2014 ha de bra på de evigt gröna ängarna❤️du blir saknad länge..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0